100 sonetter - skulpturer i ordgestalt, E-bok

Kategorier: Tidningar
Brand: Bookea
85.55 SEK

William Shakespeare Sonetter tolkade av Walter Dan Axelsson En vacker tolkning där rimflätningen och metaforiken är både trogen och ledig. Svenska Dagbladet (Carl-Johan Malmberg) Åkersenap 72 sonetter om en skärgårdskommun(Om Södra Roslagen med ett 80-tal bilder, varav flertalet i färg.)En vacker bok med en väl genomförd klingande sonett, som tillsammansmed informativa förklaringar varsamt för läsaren genom kust och ö-landskapet. BTJ, häftepos 11115445 (Hans-Evert Renérius) Innan vinden vänder och går hem(dikt- och vissamling med noter) … lättlästa och uttrycksfulla. Det är en sann fröjd att läsa dem. Milstolpen (Hans von Matérn) Den röda fågeln som satt i mig… … kärleksdikter… där han skriver fri vers, bara någon enstaka är rimmad.Det är en räcka mycket fina dikter, av vilka flera präglas av ett särskilt vemod. Tidningen Kulturen (Bertil Falk) Nymphidia - Michael Draytons fesaga från 1627, nyplanterad i svenska jord … du har gjort en kulturgärning, som både synliggjort denoch gett ut den i en i högsta grad läsbar form. Claes Jurander (konstnär, professor) Kära vackra Anna, säg du vill…(82 nygamla vis- och sångtexter) … en bok som jag kommer att ta fram och glädja mig åt många gånger framöver. Ing-Marie Eriksson (föreläser om författare)