Musiklegenden Phil Spector, E-bok

Kategorier: Deckare
Brand: Saga Egmont
17.4 SEK

Dussintals listettor och samarbeten med världsartister såsom Beatles, Tina Turner och The Ramones gjorde Phil Spector till 60-talets hetaste musikproducent. Men sedan försvann han ur rampljuset - och förde en kamp mot missbruk och inre demoner. 2003 är året då 62-årige Phil Spector gör comeback på löpsedlarna, men inte på grund av sin musik. Skådespelerskan Lana Clarkson har hittats död i hans hem - skjuten i huvudet. Nordisk Kriminalkrönika är ett historist verk. Berättelserna och samlingarna är uttryck för den samtid som de skrevs i, och kan i enstaka fall ha föråldrat eller kontroversiellt innehåll. Eventuellt stötande material är inte uttryck för förlagets hållning.I Nordisk kriminalkrönika berättar poliser själva om sina mest uppmärksammade, omskakande, och svåra fall.